V inflačných časoch boli častou témou na Slovensku aj v Česku veľké nadnárodné reťazce. Politici tieto spoločnosti podozrievali, že si navyšujú ceny produktov o viac ako len o infláciu. Finančné údaje ale hovoria opak. Len menšej časti supermarketov a hypermarketov stúpli tržby o viac ako úroveň inflácie. Po zarátaní všetkých nákladov, ktoré sa v inflačných časoch zvyšovali, väčšine obchodov dokonca marže klesli. V analýze sa detailne venujeme finančnej kondícií najväčších reťazcov v Česku a na Slovensku.
Zaujímavé zistenia:
- Na Slovensku podniká v maloobchode vyše 39-tisíc spoločností, v susednom Česku je to bezmála 70-tisíc podnikov.
- V oblasti diskontných predajní a supermarketov či hypermarketov kraľujú v oboch krajinách reťazce Lidl a Kaufland, patriace do Schwarz Gruppe.
- Väčšina reťazcov nepretavila výšku inflácie do svojich tržieb v plnej miere, nehovoriac o obchodnej či ziskovej marži. Spoločnostiam ziskové marže medziročne klesali.
- Pre štvorku reťazcov, ktoré pôsobia v oboch krajinách, sú slovenskí zamestnanci lacnejší, zhltnú menej z pridanej hodnoty obchodov.
- Najvyšší čistý zisk vyprodukujú pre svojho zamestnávatelia zamestnanci nemeckého reťazca Lidl.
V analýze sa ešte dozviete:
- Aké majú reťazce na slovenskom a českom trhu obchodné marže
- Aký vplyv mala na reťazce inflácia
- Ako vysoké zisky mali reťazce v minulom roku v porovnaní s predchádzajúcimi a ktoré z nich zarobili najviac
- Koľko stoja reťazce zamestnanci v Česku a na Slovensku, ktoré reťazce platia svojich zamestnancov najlepšie
- Aký čistý zisk dokáže vygenerovať jeden zamestnanec každého reťazca
Kompletná analýza finančných výsledkov najväčších reťazcov na Slovensku a v Česku je dostupná v službe FinStat Premium.